woensdag 29 oktober 2008

Lavendel

Deze foto's heb ik twee jaar geleden tijdens mijn zomer in de Provence gemaakt. Op de markt stond altijd een vrouw die heel veel middeltjes/zalfjes/siroop/etc. maakte van Lavendel. Deze echt zakenvrouw had enkele jaren geleden besloten het roer om te gooien en een lavendelboerderij te beginnen. Vanuit de camping waar ik werkte konden we er ook eens per enkele weken een kijkje gaan nemen. De rondleiding was erg interessant en daarna kregen we zelfgemaakte lavendelsiroop en koekjes met lavendel erin. Ik bestelde bij haar 3 flesjes siroop (lavendel, tijm/sariette (een kruid uit de Provence) en génépi (een bloempje uit de bergen waar men een alcoholische drank van maakt (40%). Deze flesjes kreeg ik uiteindelijk van haar...zoo aardig!! De foto's lagen dus al een tijdje te wachten gescrapt te worden! En dit is het geworden:



Enkele details:

Geen opmerkingen: