zondag 20 januari 2013

Mixed Media met foto





Voor deze mixed media pagina heb ik een vel resist canvas gebruikt. Dit is canvas met een laag erop die niet zal kleuren als je het canvas kleurt met bijvoorbeeld glimmermist. In het pakket zitten 4 vellen resist canvas met alle 4 een ander patroon dat tevoorschijn komt als je er met bijvoorbeeld glimmermist op sprayt.



Als eerste ben ik begonnen met de glimmermist. Met de kleuren Dragonfly (blauw), Key Lime Pie (groen) en Firefly (geel) heb ik een kleurverkoop gemaakt. Daarna heb ik met een blending tool, Distress Inkt en twee verschillende maskers een extra patroon op de pagina aangebracht.





Vervolgens heb ik de pagina beplakt met papier, tacky glue werkt dan prima. Ik heb de foto's vastgeplakt met tacky glue maar omdat de pagina na het drogen soms wil gaan bobbelen kun je de foto ook vastplakken met dubbelzijdige tape, dit voorkomt dat de foto gaat bobbelen.




Als laatste heb ik de chipboardvormen en de bloem bespoten met glimmermist. Voor de chipboardvormen heb ik daarbij Pomegranate gebruikt en voor de bloem Firefly.  



Gebruikte materialen van Creabest:

- Glimmermist: Key Lime Pie, Dragonfly, Pomegranate en Chalkboard Glimmermist Firefly

- Masks: Mask 6x6" Polka Dots & Mini Punchinella

- Papier: Echo Park Paper - Eclectic Everyday

- Bloem: Innoscence Flowers - 540180

- Mini Scallop Chipboard Set - (momenteel in de opruiming)

- Medium Brads Gold (momenteel in de opruiming)

- Distress Ink Walnut Stain

- Ink Blending Tool



Ga naar de website van Creabest

Ga naar de webwinkel van Creabest

Lieve groetjes,
Inge

Geen opmerkingen: