donderdag 16 april 2009

Slaapkamer en meer

Gisteravond heb ik de laatste stukjes behangen in de slaapkamer (achter en onder de verwarming....wat een rotklus. Maar voor mijn eerste keer behangen erg goed gelukt!) Vandaag heeft mijn vader het leuke kastje met de spiegel gemonteerd en geplaatst. Toen belde de winkel dat het bed binnen was dus hebben we dat ook direct opgehaald en in elkaar gezet. Vervolgens hebben we ook direct gordijnen besteld voor de beide slaapkamers en de keuken/terrasraam (helaas moet ik daar nog 4 weken op wachten...). En ik ben even naar de HEMA gefietst om beddengoed te kopen....een heeeel gaaf roze dekbedovertrek!!! Al met al is de slaapkamer nog erg kaal maar het begint nu al een echte slaapkamer te worden.... Er komt nog een lichtkleurig karpet onder het bed te liggen en het moet nog helemaal aangekleed worden met leuke spulletjes....snel dus meer foto's!! Vandaag dus voor het eerst in dit grote bed slapen en dan kan ik morgen aan de kleine slaapkamer beginnen!!

Mijn supermooie bed met mijn nieuwe deskbed!!!


Mijn gave kleine kastje met grote kapspiegel die ik beide zelf heb geschilderd en aan de binnenkant heb beplakt met plakfolie.



Een schattig klein nachtkastje


De leuke groenen stoel, gevonden in een kringloopwinkel in Maastricht voor maar liefst €7,50!


Een detail van het dekbed!


En een detail van het behang en de geverfde muur. (op de foto lijkt het behang scheef of los te zitten maar dat is niet zo!!)


Vandaag hebben mijn vader en ik tevens deze mooie kast in elkaar gezet. Ik heb deze kast gevonden bij de kringloop en heeft bij de nonnen gestaan. De kast is eigenlijk een kledingkast maar ik heb hem in de woonkamer gezet met planken erin (voor mijn scrapspullen. Bij deze tafel hoort ook een kleine sidetable die op de overloop zal komen te staan.


Ook de keukeltafel is gearriveerd. Deze tafel heb ik 4 jaar geleden gekocht en geverft en heeft altijd op mijn studentenkamer in Maastricht gestaan. Hij was nu erg beschadigd maar dat heb ik maar even verergerd om een 'old look' te creeren. De stoeltjes heb ik ook eens gevonden bij de kringloop en ik vind ze erg leuk!!


Vandaag kwam tevens mijn peettante even kijken. Ze had van alles bijzich....
Deze ontzettend mooie bos bloemen!!



Deze mooie taartschaal (mijn oma heeft deze ooit in een kerstpakket gekregen)


En dit leuke handdoekenrekje wat ik natuurlijk nog even zal gan verven!

6 opmerkingen:

Christel zei

Oooooh dat dekbed, echt mijn kleur, moet ook maar eens naar de Hema geloof ik!
Leuk om te zien hoe al je meubels een plekje krijgen!
Slaap lekker in je nieuwe kamer!
Groet Christel

Rutha zei

Het wordt echt hartstikke mooi Inge!! Slaap lekker in je nieuwe slaapkamer!! ;-)

Alma zei

Je krijgt een geweldig mooi huisje Inge, het ziet er al heel gezellig uit! Slaap lekker!

Unknown zei

En lekker geslapen in je nieuwe bedje??? Het ziet er al erg leuk uit Inge. Een echt meiden paleis. Succes nog met de laatste lootjes.

Groetjes Wendy.

Bizzy @ home zei

wat mooi allemaal! We hebben dezelfde smaak geloof ik. Ben dol op antiek.
Groetjes Renny

Margreet zei

Wat wordt dat een mooi huisje Inge. Je bent goed bezig!! Dat je al die spulletjes in de kringloopwinkel hebt gevonden......Ik kom er eigenlijk nooit maar als ik dit zo zie.....
Slaap lekker in je nieuwe kamer en bed hoor!!

groetjes, Margreet