zondag 30 augustus 2009

Kringloopshoppen en meer

Gisteren ben ik weer even lekker gaan 'kringlopen'. Dit keer niet zo heel veel gevonden maar wel een aardappelkistje. Eigenlijk wil ik er nog meer hebben voor op het balkon maar de eerste heb ik eindelijk weten te bemachtigen.



Ook heb ik eindelijk iets gevonden voor de lege plek in de woonkamer, boven het witte kastje. Dit schilderij kreeg ik een aantal jaren geleden van mijn tante. Zij had daarvoor een expositie gehad met haar kunst en in dezelfde ruimte als haar stond een jongen die dit soort schilderijen maakte en ik vond het zooo gaaf, met sinterklaas kreeg ik deze vervolgens van haar, namens die jongen! Hij heeft al die tijd op mijn oude, inmiddels mijn zusje's kamer gehangen en nu dacht, ik neem hem mee en hang hem boven het kastje. De kleuren zijn precies goed en de grootte ook! Ben er nog altijd helemaal blij mee...



Ook stond op mijn oude kamer deze pop nog. Samen met nog een andere pop die mijn tante heeft gemaakt voor mijn geboorte. Eén van de poppen , een clown, is deels vergaan. Deze pop ziet er nog prima uit en zit nu te pronken op mijn kastje in de slaapkamer!



Tijdens mijn tijd in Colmar vorig jaar zomer vond ik veel gipsen hartjes. Deze waren allemaal in één kleur geschilderd en vaak afgebakken en kon je buiten hangen. Ik een winkeltje vond ik toen een mand met 'beschadigde' gipsen hartjes die niet bewerkt waren. Ik zocht er 5 mooie hartjes uit en deze heb ik afgelopen week opgeschilderd. Ik heb hiervoor 3 4 kleuren (crème, oud roze, oud blauw en oud groen) gebruikt en vervolgens heb ik ze gepatineerd voor een oude look. Eén van de hartjes hangt nu aan het deurtje van het groene kastje in de woonkamer. Is hij niet leuk geworden?



1 opmerking:

Anoniem zei

Geweldig allemaal,jaa die kistjes zijn erg leuk om mee te rommelen,mijn zus vond er 1 en in de binnekant was een spiegel geplakt en omdat het kistje dan rechtop staat,kun je erook nog wat voor zetten,een plantje of beeldje of kleine kaarsjes,echt leuk,zo een schilderij is uniek en echt een familiegeschenk,net zoals de pop,het ziet er echt heel gezellig uit allemaal,lekker thuis komen zo hoor,groetjes Joke.