zondag 27 januari 2013

Mixed Media: Transparante hoes

In het pakket voor een mixed media album van Prima Marketing zitten 4 tranparante insteekhoesjes. Hier kun je natuurlijk allerlei leuke dingen insteken maar je kunt er ook iets op maken. Het leuke is dan dat je aan de andere kant verder kunt gaan op hetgeen je aan de voorkant hebt gemaakt.

Ik ben begonnen met het maken van een basis. Ik heb een kader gemaakt met roze acrylverf. Toen dit droog was heb ik met modeling paste en een mask een polka dot patroon gemaakt. Daarna heb ik met rode india inkt strepen op de acrylverf gezet. De india inkt blijft goed dekkend en loopt niet uit als je het op acrylverf gebruikt. Op de gladde tranparante hoes 'pakt' de inkt niet. Helaas ontdekte ik dat na het drogen de rondjes (modeling paste) gemakkelijk van de transparante hoes vallen, het oppervlak is dus té glad.

( sorry voor de slechte kwaliteit van de foto) 

Nadat de basis klaar was heb ik met een foto, papier, een sticker, een stukje washitape en parels de voorkant van de pagina afgemaakt.


De achterkant kun je nu op gaan bouwen. Let op dat je niet buiten de bestaande randen van de voorkant uitkomt want dat zie je dan natuurlijk aan de voorkant van de pagina. Ik heb de achterkant van de foto beplakt met papier (op de sheet, dus niet op de achterkant van de foto) en heb er 3 kleine foto's opgeplakt. De zwarte spetters zijn gemaakt met de zwarte india inkt. Door het pipet in je ene hand te houden en er met je andere hand voorzichtig op te tikken, krijg je mooie spetters.





Gebruikte materialen van Creabest:
- Pirma Marketing Mixed Media Album - Inhoud
- Americana Acrylverf Boysenberry Pink
- Liquitex Modeling Paste
- Bombay India Ink Red en Bombay India Ink Black
- Mask: Mask 6x6" Polka Dots
- Papier: Glitz Design - Hello Friend
- Stickers: Hello Friend Layered Stickers
- Washi tape zwarte chevron (momenteel uitverkocht)
- Bloem: Calcutta Dogwood Flowers Bright White

Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

Lieve groetjes,
Inge

Geen opmerkingen: