zondag 6 januari 2013

Stoere layout

Tijdens onze zomervakantie afgelopen jaar in de Ardennen zijn we een dag naar een adventure park geweest. Het eerste onderdeel die dag was een paar rondjes karten. De foto's heb ik in Picasa bewerkt zodat ze mooi bij het papier van Prima Marketing Craftsman pasten.


Als eerste heb ik de randen van de foto's licht geschuurd met een nagelvijl voor een oud effect. Daarna heb ik de foto's gemat. Met een droge kwast en witte verf heb ik een rand gemaakt op het basisvel die later onder de gematte foto's uit zou steken. Voor het gemak heb ik eerst de gematte foto's omlijnd zodat ik precies wist waar ik moest verven. Toen de verf droog was heb ik er enkele lijnen op getekend met zwarte verf. Als alles goed droog is kun je de layout op gaan bouwen. Alle randen van het papier heb ik geïnkt met Distress Ink Black Shoot. De woorden tussen de twee foto's heb ik uit het papier geknipt en met foamtape opgeplakt.


De tandwielen heb ik gesneden met de Silhouette, de bestanden heb ik zelf gemaakt aan de hand van een plaatje gevonden in Google. Hoe je dat kunt doen staat hier goed beschreven.


De bruine bloem heb ik gemaakt van kraft glassine van Tim Holtz. Het is erg leuk materiaal om mee te werken, je kunt het stempelen, kreuken en je kunt er mooie bloemen mee maken. Hier staat een stukje uitleg van Tim Holtz met wat je zoals met het papier kunt doen.

Gebruikte materialen van Creabest:
- Papier: Prima Markteing Craftsman (Draftsman, Enigneer, Mechanic en Black Box)
- Zwarte cardstock
- Craftsman Timido Flowers
- Distress Ink Black Shoot
- Stazon Jet Black
- Tim Holtz Kraft Glassine
- Silhouette Cameo
- Foam Tape
- witte eyelets
- Koperkleurige medium brad
- Witte en zwarte acrylverf

Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

Lieve groetjes,
Inge

Geen opmerkingen: